Skip Navigation

27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril - Mengenai Arthritis





Kenapakah Arthritis Menyerang ?

Rasa sakit yg mencucuk-cucuk di lutut. Rasa panas di pergelangan tangan dan tanpa anda sedari anda salah seorang dari Jutaan penghidap arthritis di dunia ini. Apa, bagaimana, kenapa dan macamana tentang arthritis. Ilmu ni berguna untuk kita ada pada bila – bila masa..

Bagi yang berumur awal 40-an masa inilah anda kena berwaspada kerana Arthritis ni mula nak bertindak terutamanya wanita kerana nisbah 3 wanita berbanding seorang lelaki menghidapi Arthritis. Bagi lelaki pula anda akan lebih cenderung untuk kena gout. Arthritis ni boleh terjadi di semua sendi yg terdapat di badan kita dan kerana itulah bahasa pasar dia ni sakit sendi.

Arthritis boleh melumpuhkan dan mengakibatkan kerosakan yang nampak jelas secara fizikal dan kesakitan dalaman yg terpaksa di deritai pesakit. Kadangkala sampai berjalan pun rasa nak menangis akibat kesakitan yg teramat sangat. Tetapi masalahnya ramai yg tidak di dedahkan awal-awal lagi dengan punca serta pantang larang yg betul dalam menanganinya.

Osteoarthritis adalah yang paling biasa di hidapi oleh kebanyakkan pesakit arthritis. Selalunya ia akan memberi kesan kepada sendi yang lebih besar seperti lutut, pinggang dan belakang badan. Dan semua ini jika anda perasan merupakan fizikal di bahagian bawah badan kita yang mana kesannya didapati akibat makan banyak dan tak bersenam serta hormone selepas kahwin yang banyak menjadikan wanita dah berkahwin jadi gemuk. Kena osteo ni macam kena protest dengan badan kita sendiri la…kaki tak larat nak bawak badan, pinggang tak dapat nak tahan perut dan sebagainya. Osteo ni lebih kepada wear and tear pada tulang rawan kita dimana semakin meningkat usia semakin lemah fungsi tulang kita.

Rheumatoid Arthritis berlaku apabila terdapat kekacauan @ gangguan dari imun sistem kita yang menyerang tisu badan. Bukan setakat di sendi saja tetapi lain – lain fungsi badan turut berada di dalam bahaya. Ia memberi kesan kepada sendi-sendi kecil macam jari, siku, pergelangan tangan dan lutut dengan menghakis tulang dan menyebabkan struktur fizikal menjadi cacat seperti jari menjadi bengkok. Rheumatoid ini antara arthritis yang paling bahaya dan berdoalah anda tak kena kerana selain kesakitan yang amat sangat ia juga mampu membawa maut.


Jadi kenapakah arthritis ni menyerang anda ?

Bersenam tak.. makan main balun je.. apa lagi .. berat badan setiap tahun lepas kahwin bertambah 2 kilo.. 10 tahun kahwin dulu masa single berat 50 kg..sekarang tambah da 20 kg dah jadi 70 kg.. orang tua-tua kata makin bahagia la tu.. dulu makan sorang tak lalu..

Lagi apa masalahnya ..

Makanan yg dimakan tu pulak tak sihat dimakan.. berprotin tinggi serta mengandungi bahan kimia. 20 thn lalu memang tak nampak kesan tapi kalau dah hari - hari makan benda yg tak elok, lama-lama terkumpul dalam badan akibatnya sekarang dah dapat sakit lutut, dah dapat diabetis dah lupa sebelum keluar rumah tadi dah tutup kipas ke belum..

Jadi bila diri kita sendiri sakit, hanya kita saja yang tahu cara merawatnya dan mengurangkan tahap kesakitan yang dialami. Eksperimen dengan diri anda sendiri. Bukan sahaja dengan ubat malahan dengan permakanan anda. Jika anda rasa sakit selepas makan sesuatu anda tahu bahawa benda itu harus di tinggalkan.

Permakanan

Pesakit Arthritis perlu mengelak makan daging merah dan mungkin juga produk berasaskan tenusu yang menghasilkan protin yang tinggi. Memang badan kita perlukan protin ni tetapi berlebihan ia akan menyebabkan terjadinya asid urik yang berlebihan. Dalam keadaan normal asid urik ini akan dikeluarkan melalui air kencing @ apabila kita sahut nature calls tetapi lebihan akan berkumpul dan menyebabkan terjadinya arthritis.

Tahukah anda Susu juga perlu dipilih sebaik mungkin. Sekarang ni memang terdapat pelbagai jenis susu di pasaran. Saya sendiri lebih sukakan susu Full Cream berbanding Low Fat Milk ( susu rendah lemak) dan saya nasihatkan anda elakkan mengambil susu yang tertulis untuk tulang, HL dan sebagainya. Jika nak khasiat ambil Full Cream kerana ia lebih kurang sama dengan susu yang segar. Anda perlu bijak dan juga berfikir secara rasional. Tak semua lemak adalah tak baik dan pernah tak anda lihat orang jadi gemuk sebab minum susu. Fikirlah sendiri..

Elakkan makanan yang diproses. Jangan salah faham ye. Bila kita katakan makanan yang diproses bukan setakat yang dalam tin tu saja malahan bahan runcit harian seperti gula, tepung, roti, garam dan sebagainya. Barang seperti gula dan tepung ni telah diproses dan menjadikannya tidak sihat untuk jangka masa panjang. Buat pengetahuan anda gula perang lebih berkhasiat dan tepung sepatutnya bewarna kekuningan sebelum ianya di bleach menjadi putih. Jadi bukan setakat makanan yang diproses tetapi sayur-sayuran juga perlu di makan berhati – hati. Kadangkala saya sendiri rasa lebih baik tak makan dari makan. Buat apa nak menambahkan toksik dalam badan kan.

Kekacang seperti kacang buncis, soya dan sebagainya. Tapi ada pesakit yang boleh makan tanpa sebarang kesakitan. Jadi eksperimenkan diri anda.

Makanan bercengkerang ni memang no-no. Ketam dan udang terutamanya. Ia akan meningkatklan asid urik di dalam badan serta menambahkan kesakitan yang sedang anda alami.

Elakkan juga sayuran yang sejuk seperti tomato, kentang, terung dan sebagainya.

Penjagaan

Dapatkan Vitamin D untuk pembentukan tulang yang sihat dengan berjemur pada waktu pagi antara terbit matahari sehingga pukul 10pagi sahaja. Lebih dari itu anda merisikokan diri anda untuk kanser. Jadi menyelamlah sambil minum air. Bersenam di waktu pagi akan menambahkan kesihatan anda secara fizikal dan mental.

Selain itu anda boleh kembali ke alam semulajadi dengan mengamalkan Penawar Sendi Orthotril untuk bantu merawat sendi anda.

Khasiat ORTHOTRIL melegakan serta merawat dan menghilangkan kesakitan akibat arthritis dari Orthotril merawat gout bagi kebanyakkan lelaki , Osteoarthritis, Rheumatoid Arthritis serta masalah sendi dan sakit lutut.

Dengan herba Boswellia Serrata yang telah digunakan oleh Perubatan Ayurveda selama beribu tahun untuk sendi yg sihat dan kuat. Fungsi utama Orthotril selain merawat, ia juga menggalakkan peredaran darah ke sendi-sendi. Jadi bengkak dapat dikurangkan dan tulang rawan dapat dipulihkan sedikit demi sedikit.

Jadi bertindak secara bijak, makan secara bijak. Amalkan Orthotril untuk melegakan kesakitan anda..



Orthotril bertindak beri lebih tiga kali ganda kesan
kelegaan, keselesaan dan flexsibiliti pada otot dan sendi ."







PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Sila Klik Gambar Untuk Maklumat Setiap Produk


Wellin Cream memberi lebih tiga kali ganda kesan kelegaan, keselesaan dan flexsibiliti pada otot dan sendi .

Wellin Cream
Melegakan Kesakitan
Sendi & Lutut
Rm 39.90

Orthotril bertindak memberi lebih tiga kali ganda kesan kelegaan, keselesaan dan flexsibiliti pada otot dan sendi .

Orthotril -Ramuan Avurveda Rawatan Sendi
Sakit lutut, Gaut, Arthritis & Reumastime
Rm 98.00

membantu memulihkan sakit sendi


Terapi Magnesium
Melegakan Sakit Sendi
RM 50.00




TAK BOLEH NAK SUJUD LAMA KETIKA SEMBAHYANG ?
TERPAKSA SEMBAHYANG DUDUK SETIAP HARI ?
IBU @ BAPA ANDA MENGHIDAPI SAKIT SENDI YG TERUK ?

JANGAN TUNGGU LAGI...
IKHTIAR BERSAMA PENAWAR SARAF & SENDI
WELLIN ORTHOTRIL UNTUK KELEGAAN DARI SAKIT SENDI !!!



Sakit Sendi atau Artiritis ...???

Jangan Tunggu Sampai MELARAT... Bertindak Sekarang !!!



==============================






==================================


PAKEJ SET PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI



Set Penawar Sendi
Orthotril + Kolagen Sendi - Rm 158.00



Set Combo Penawar Sendi
Orthotril + Wellin - Rm 196.00



Set Lengkap Penawar Sendi
Wellin 2Plus + Orthotril + Kolagen Sendi +
Magnesium + Wellin Cream



Orthotril Penawar Sendi - Rm 98.00




Set Combo Penawar Sendi
Orthotril + Wellin - Rm 196.00



Set Penawar Sendi
Wellin + Orthotril + Kolagen Sendi - Rm 256.00



Kolagen Sendi-Lutut-Rambut-Kulit-Tenaga (5 In 1)

Kolagen Sendi-Lutut-Rambut-Kulit-Tenaga (5 In 1)
3. Pilihan KolagenTerbaik | 3. Pilihan KolagenTerbaik » 1.Iz Pure Collagen - 150,000mg | 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Set Wellin II - Penawar Sakit Sendi, Lutut & Saraf


KLIK Gambar
Untuk Info Lanjut


GEL LUTUT KERING?

Tahukah anda bahaya nya apabila gel lutut kering ? Ini kerana tulang rawan lutut anda akan semakin menghaus disebabkan oleh geseran yang berlaku diantara tulang bertemu tulang kerana kurang nya Kolagen diantara sendi.

Sihatkan lutut anda dengan KOLAGEN SENDI - PURE KOLAGEN

KHASIAT KOLAGEN SENDI (5 IN 1)
    Mengurangkan masalah joint seperti inflamasi dan sakit sendi.
    Tulang dan gigi menjadi aktif dan sihat.
    Pertumbuhan rambut & kuku yang sihat.
    Menjadikan kulit lebih anjal & tegang.
    Mengurangkan garis halus dan kedutan.
    Warna kulit seimbang.
    Kulit bersinar, cerah & Sihat
    Memperbaiki sel badan.
    Melawan radikal bebas.
    Mengurangkan pigmentasi & jeragat.
    Memutihkan kulit.
    Kulit lebih lembap.
    Kulit lebih halus dan licin.


RM 60.00

Terapi Magnesium Oil AFDHAL

Terapi Magnesium Oil AFDHAL
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Set Wellin II - Penawar Sakit Sendi, Lutut & Saraf









Zaman sekarang ramai yang sakit dikatakan sebab kekurangan Zat Magnesium dan ia boleh dipulihkan dgn rawatan mudah kaedah Transdermal.

Magnesium penting untuk kekuatan tulang, melancarkan pergerakan otot , membekalkan tenaga dan mengeluarkan toksin dalam badan dan ia nya bagus untuk rawat orang yg berusia yg ada Gout dan masalah sendi.

*Kebaikan Magnesium

• Membuang toksin dan logam berat dari dlm badan
• Melegakan sakit otot.
(Wanita bersalin paling elok amalkan, lepas kemalangan dan bengkak
• Meningkatkan kualiti tidur (Imsomnia atau org yg nak Menapos atau Endropos)
• Meredakan tekan dan stress. (Depresion, Sawan & mudah marah).
• Melancarkan perjalanan darah
• Menambahkan oksigen dalam tubuh
• Kurangkan migrain dan sakit kepala
• Mengurangkan degupan jantung yg tak teratur.
• Mengurangkan risiko pembekuan darah
• Menurunkan tekanan darah – elok utk pesakit darah tinggi
• Mengurangkan iritasi dan pembengkakkan
• Kulit lebih lembut dan licin
• Mengurangkan penyakit ekzema
•Tahap nutrien yang lebih baik


Magnesium Oil juga membantu utk Terapi:
Eczema
ADHD & ADD
Migraine
Kencing Manis
Tekanan Perasaan/ Kemurungan/ Kelesuan
Tekanan Darah tinggi
Bau badan
Sembelit
Membantu pertumbuhan rambut dan mencegah kelemumur
Menyerap nutrient
Membantu dalam prestasi sukan dan pemulihan kecederaan.
Penjagaaan kulit
Mengurangkan hipertensi
Memberi tidur yang selesa.

Cara menggunakan Magnesium oil Afdhal

Semburkan magnesium oil secara terus kepada kulit.

Urutan
Urutan dapat melancarkan pengaliran darah dan memaksimumkan penyerapan Magnesium Oil.

RM 50.00

ORTHOTRIL - Penawar MUJARAB Sakit Sendi, Lutut & Gout

ORTHOTRIL - Penawar MUJARAB Sakit Sendi, Lutut & Gout
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Set Wellin II - Penawar Sakit Sendi, Lutut & Saraf



KHASIAT PENAWAR SAKIT SARAF & SENDI PALING MUJARAB...!!!

Orthotril - Bertindak beri lebih 3X ganda kesan kelegaan, keselesaan dan flexsibiliti pada otot dan sendi lutut.

Anda ada masaalah sakit sendi dan lutut ?

Berita gembira untuk anda
Harapan baru untuk pesakit sendi..
Hidup lebih selesa setiap jam tanpa kesakitan.

Khasiat Orthotril bantu atasi :
✔️Sakit Sendi
✔️ Sakit Lutut
✔️ Sakit Bahu Tegang
✔️ Kebas Kaki/Tangan
✔️ Sakit Urat/ Sakit Pinggang (Saraf)
✔️ Cepat Penat/Mengah (Lelah)
✔️ Darah Tidak Lancar
✔️ Sakit Gout
✔️ Arthritis
✔️ Melancarkan Peredaran Darah (Darah Tinggi)
✔️ Stroke Lama & Baru
✔️ Terseliuh Kaki, Lutut & Sendi Jari

==============================

KHASIAT PENAWAR SAKIT SARAF & SENDI PALING MUJARAB...!!!

Satu penemuan baru utk sakit Sendi. Ia bukan kelegaan sementara seperti kebanyakan pil penahan sakit yang lain, tetapi ia memberikan kelegaan yang panjang dan yang lebih penting, tiada kesan sampingan dan tidak bersifat kebergantungan (dependant).

Derita apabila Sakit Sendi menyerang !

Anda ada pilihan untuk elak risiko sakit lutut dan melakukan pembedahan yang melibatkan risiko dan kos yang tinggi.

Selamatkan lutut anda dgn amalkan Penawar Sendi Orthotril

Dengan kos yang lebih rendah daripada pembedahan, ORTHOTRIL sangat membantu utk sendi dan tulang kita terus kekal sihat.

IKHTIAR BERSAMA ORTHOTRIL UNTUK KELEGAAN DARI SAKIT SENDI !!!

.

RM 98.00

Wellin Cream - Atasi Sakit Sendi & Otot

Wellin Cream - Atasi  Sakit Sendi & Otot
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis


KLIK Gambar Untuk Info Lanjut


Adakah anda sering mengalami sakit sendi pada bahagian lutut/sendi ?

Gejala dan simptom-simptom penyakit sendi .

1) Kesakitan melampau pada sendi dan lutut
2) Kejang sendi
3) Radang dan bengkak
4) Kemerahan
5) Sukar bergerak
6) Otot Kejang /Tarik mengkarung,
Urat bersimpul
7) Sengal sengal tulang, tangan atau kaki kesejukan, lenguh Sendi & Kebas, Lesu Badan

Wellin Cream diformulasi untuk membantu melegakan sakit sendi, sakit lutut, sakit otot, sakit-sakit urat, lengguh-lengguh pada anggota tubuh badan. Gabungan kunyit dan herba-herba semulajadi meredakan masaalah bengkak dan sakit sendi.

Untuk kegunaan LUARAN sahaja , disapu di bahagian yang sakit dan berserta dengan urutan untuk kelegaan PANTAS.


RM 39.90

Wellin II - Penawar Sakit Lutut & Sendi

Wellin II - Penawar Sakit Lutut & Sendi
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Set Wellin II - Penawar Sakit Sendi, Lutut & Saraf



KLIK Gambar Untuk Info Lanjut

Sakit Lutut dan Sendi ..??? Jangan Tunggu Sampai MELARAT... Bertindak Sekarang !!

Produk Wellin 2Plus bantu beri isian (kartillage) kepada sendi agar tulang tidak bergesel. Bahan utama Wellin 2Plus adalah Boswellia Serrata iaitu herba yang tumbuh subur di India yang mana memberikan banyak kebaikan kepada sendi kerana bahan ini bertindak sebagai ejen anti-inflamasi dengan kehadiran “asid boswellic”.

Khasiat Wellin bantu mencegah kerosakkan tulang rawan dan sendi, mengurangkan sel imun yang menyebabkan keradangan, meningkatkan bekalan darah ke sendi, menenangkan sendi dengan cecair sinovial, struktur menjadi licin dan mudah untuk bergerak.

Selain itu, akar dari kunyit iaitu kurkumin mampu meningkatkan keimunan tubuh dan mengurangkan inflamasi dengan menurunkan tingkat histamine serta meransang kelenjar adrenal untuk meningkatkan pengeluaran hormon yang dapat mengurangkan radang. Kurkumin kaya dengan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang tidak stabil dan boleh merosakkan sel-sel.

Kalsium laktat pula adalah salah satu nutrisi utama dalam menjaga tulang agar kuat dan sihat.

Melalui pengambilan Wellin II selama 30 hari mampu membantu mengurangkan rasa sakit pada sendi dengan cara penggunaan yang disyorkan.

Wellin 2Plus diminum sehari satu paket selepas makan malam tetapi bagi yang mengalami masalah sendi yang sudah lama serta serius disyorkan penggunaan Iz Wellin dua paket sehari siang dan malam.

Gabungan Wellin 2Plus + ORTHOTRIL dan KOLAGEN TULEN amatlah disyorkan kerana KOLAGEN bantu memperbaiki sel badan, mengurangkan masalah joint seperti inflamsi, sakit dan kulit menjadi lebih halus dan licin.




RM 98.00

Set Minyak Terapi Magnetic Aura + Sabun Terapi

Set Minyak Terapi Magnetic Aura + Sabun Terapi
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 30.Set Minyak Terapi Magnetic Aura / Sabun / Madu /Kopi Magnetic Aura

KLIK Gambar
Untuk Info Lanjut

KAJIAN RAWATAN MAGNET DIJALANKAN DI UNITED KINGDOM

Apakah yang mampu dipulihkan oleh Magnetic Aura dan kelebihan nya?

Insyaallah, Magnetic Aura baik untuk :
Lenguh Sendi
Kebas Kebas
Lesu Badan
Sukar Tidur
Sakit Kepala
Sesuai Untuk Pelajar supaya lebih cergas dan cerdas
Lebih senang mengingati pelajaran
Tumpuan pada kerja atau semasa belajar
Terbukti dapat tingkatkan stamina
Bersukan dan kerja berat
Kurangkan ketagihan merokok
Kurangkan air ketum /arak (respon dari pengguna)
Memandu lebih bertenaga
Hubungan Intim
Resdung
Otot Kejang /Tarik mengkarung
Stress di tempat kerja
Urat bersimpul
Sengal sengal tulang
Tangan atau kaki kesejukan
Kerap kencing atau kerap kencing
Alahan
Batu Karang
Mudah Selsema
Histeria
Masalah Lelaki dan wanita
Angin berlebihan
Buasir

Menghalang pemekatan, pembekuan dan pengerasan arteri jantung.
Menghalang penghabluran dan berupaya merawat penyakit batu karang dan buah pinggang.
Meningkatkan sistem daya tahan badan dan membantu agen anti penuaan.
Membantu sel darah putih mempertahan sistem tubuh.
Membantu pencegahan kegagalan ginjal.
Mengurangkan risiko penyakit didalam usus serta ulser.

RM 49.80

Sabun Magnetic Aura - Rm 19.90

Sabun Magnetic Aura - Rm 19.90
27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
| 27. PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI
Set Wellin Orthotril
» Mengenai Arthritis | 30.Set Minyak Terapi Magnetic Aura / Sabun / Madu /Kopi Magnetic Aura


KLIK Gambar Untuk Info Lanjut

Sabun Magnetic Aura adalah sabun serbaguna yang dihasilkan secara manual ‘hand-made’ dan merupakan kombinasi herba dan teknologi rawatan magnetic yang terkini.

Rasailah kelainan Sabun Magnetic Aura daripada kombinasi herba yang terbaik untuk anda. Ianya sesuai untuk semua jenis kulit. Penggunaan yang berterusan akan menghasilkan kulit yang sentiasa lembab, subur, tegang dan halus.

Alamilah satu penemuan istimewa dan pertama kalinya di hasilkan di Malaysia. Sabun yang mengandungi ‘magnetic water’ dan kombinasi herba ; sireh . Tidak dinafikan lagi khasiatnya dalam membantu meningkatkan tahap kesihatan umum. Ianya merupakan gabungan yang terbaik untuk satu produk yang berkualiti seperti Sabun Magnetic Aura ini.

Sabun Magnetic Aura dihasilkan dari daun sirih yang terpilih dan diperkayakan lagi dengan kolagen , air zam-zam dan lebih istimewa lagi diberi sentuhan ‘Magnetic Water’

Kolagen akan membantu memperbaharui kulit serta melambatkan proses penuaan semulajadi, menambah keanjalan kulit dan penghidratan.

KEBAIKAN SABUN MAGNETICAURA
Memberikan kesegaran dan meningkatkan daya tumpu dan keyakinan diri.
Membantu melancarkan perjalanan darah pada permukaan kulit.
Memberi keseimbangan cas pada permukaan kulit.
Membersih kulit.
Membantu anti-penuaan.
Membantu meninggikan pengeluaran antibodi tubuh tahan penyakit.
Membantu merawat pelbagai masalah kesihatan anda.
Meningkatkan stamina, sangat baik untuk bersukan dan kerja berat.
Membantu mengurangkan stress dan keletihan ketika memandu.
Wangian yang menyenangkan.

UNTUK KESAN YANG TERBAIK GUNAKAN :
Pada keseluruhan badan Setiap kali mandi pagi dan petang .
Juga baik digunakan untuk cuci muka sebelum mengambil wuduk 5kali sehari .
Sebelum kuliah, sebelum mengulangkaji, sebelum selepas bersukan atau kerja berat .

RM 19.90
 
Pages: | 1 |